معاون آموزش ابتدایى وزیر آموزش و پرورش:
روش هاى مختلف و نوین تدریس باید جایگزین روش هاى سخنرانى گونه و سنتى شوند
معاون آموزش ابتدائى وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش و جامعه امروز نیازمند روش هاى مختلف و نوین تدریس است و این روش ها باید جایگزین روش هاى سخنرانى گونه و سنتى شوند.
معصومه نجفى پازکى در جمع دانشجو معلمانپردیس شهید رجایی ارومیه بر لزوم تغییر شیوه هاى تدریس به خصوص در دوره ابتدایی اشاره کرد و گفت: دانشجو معلمان باید علاوه بر آموزش هاى دانشگاهى، تسلط کافى و وافى بر کتب درسى داشته باشند، نظام تعلیم و تربیت و جامعه امروزى نیازمند تغییر شیوه هاى تدریس است، شیوه هاى نوین تدریس باید جایگزین شیوه هاى سخنرانى گونه ٥٠ سال گذشته شوند تا کلاس هاى درس به خصوص در دوره ابتدایى از حالت روتین و خسته کننده خارج شوند.
وى افزود: نسل جدید معلمان به راحتى مى توانند شبکه هاى گسترده معلمى، براى ارائه نوآورى ها و شیوه هاى مختلف تدریس در کلاس درس را ایجاد کنند تا ادبیات و تجارب مختلف را انتقال دهند. معاون آموزش ابتدایى وزارت آموزش و پرورش معلمى را راه میانبر رسیدن به خدا خواند و گفت: باید معلمى را به عنوان عشق قبول کنیم نه شغل، معلمى بهترین راه رسیدن به خدا است، معلمانى که در این مسیر قرار گرفته اند در آرامش کامل قرار دارند.نجفی پازکی افزود: علاقه به معلمی به عنوان یکی از مهمترین شاخصهای این کار زمینه ساز تعالی و رسیدن به حیات طیبه است.وی اظهار کرد: معلمانی که با علاقه در این مسیر حرکت میکنند و هدف شان قرب الهی است همیشه در تعادل و آرامش هستند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به گفته شهید رجایی که معلمی عشق است و شغل نیست، ادامه داد: معلم باید شخصیتی آشنا به ابزار آموزشی نوین و همیشه متحول و خلاق تر از روز قبل خود باشد و نباید دچار روزمرگی شده و خود را محدود به یک سری اتفاقات تکراری کنند.
نجفی پازکی با تاکید بر اینکه نوآوری و داشتن خلاقیت شاخصه یک معلم خوب است، اضافه کرد: دانشجو معلمان باید همواره در شبکههای اجتماعی دانش و تجارب مشترک خود را به اشتراک بگذارند تا به پیشرفت همدیگر کمک کنند.
وی با اشاره به اینکه دانشجو معلمان و معلمان باید به کتابهای درسی تسلط داشته باشند، یادآور شد: معلمان ما باید در کلاس دانش آموزان را در موقعیت یادگیری قرار دهند و آنها را در موقعیت یادگیری، کشف و مفهوم سازی قرار دهند.
معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: دوران روشهای سخنرانی سنتی و مربوط به ۵۰ سال قبل منقضی و تمام شده و اکنون دانش آموزان باید در محیط مشارکتی یاد بگیرند لذا تمام امید نظام آموزشی به ایدههای خلاقانه معلمان جوان و با انگیزه است.