اطلاعیه
برگزاری دوره تابستانی سال 1402
1- برگزاری «دوره تابستانی 4013» صرفا" با هدف کمک به دانش آموختگی دانشجومعلمان کارشناسی پیوسته ورودی سالهای 1399 و ما قبل در تمامی رشته ها و همچنین دانشجو معلمان تأخیر گزینش، یا دارای شرایط خاص در سایر رشته ها و ورودی ها، که با هم ورودیهای رشته خود هماهنگ نیستند و معلم دانشجویان کارشناسی ناپیوسته سال آخر، برنامه ریزی و اجرا میشود و پردیس ها و واحدهای تابعه دانشگاهی، شایسته است با رعایت مقررات مربوطه برنامهریزی ها و اقدامات لازم را مبذول نمایند.
2- انتخاب واحد دوره تابستان مطابق تقویم آموزشی دانشگاه، صرفاً به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه آموزشی گلستان، قابل انجام خواهد بود.
3 - به استناد مجوز شماره 35138/21/2 مورخ 01/03/1402 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حداکثر واحد مجاز انتخابی در دوره تابستانی سال 1402، به میزان 10 واحد درسی است.
4- برگزاری تمامی کلاس ها و امتحانات به صورت حضوری خواهد بود، بنابراین دانشجویان متقاضی استفاده از شرایط «مهمان تک درس یا نیمه مهمان» در انتخاب پردیس و یا واحد تابعه دقت لازم را داشته باشند.
5- مدیران محترم امور پردیس های استانی مجری دوره های تابستانی، موظفند نسبت به بکارگیری اعضای هیأت علمی، مدرسان مجرب دارای گواهی صلاحیت تدریس (به ویژه افراد دارای کسر واحد موظف)، اقدام و در دوره تابستانی تمهیدات لازم را با همکاری گروه آموزشی مربوطه، رؤسای پردیسها و واحدهای تابعه فراهم نمایند.
6- انتخاب واحد دوره تابستانی، قطعی است و امکان حذف و اضافه دروس وجود ندارد. لذا اطلاعرسانی لازم و به موقع به دانشجو معلمان صورت پذیرد.
7- انتخاب واحد دانشجو معلمان و مهمانی آنان در دانشگاه های دولتی روزانه و سایر پردیس های دانشگاه فرهنگیان با تأیید گروه آموزشی، مجاز است. ضروری است پردیس ها و واحدهای تابعه همکاری لازم را جهت مهمان شدن برای متقاضیان فراهم نمایند. (فرمهای پیشنهادی در پورتال خدمات آموزشی معاونت آموزشی دانشگاه موجود میباشد)
8- چنانچه دانشجو معلم تمامی واحد های درسی خود را تا پایان نیمسال 4012 گذرانده و حداکثر دو عنوان درسی نظری باقی مانده داشته باشد؛ با تأیید گروه آموزشی مربوطه می تواند دروس را به صورت معرفی به استاد و از طریق پیشخوان خدمت سامانه گلستان اخذ نماید؛ که این دروس می بایست در نیمسال 4013 و با وضعیت « معرفی به استاد دوره تابستان» ثبت شوند.
9- در صورتی که دانشجو معلم برای دانش آموختگی با رعایت سقف واحدهای دوره تابستانی (تبصره 2 و 3 ماده7 ) و بند 5 فوق الذکر، حداکثردو عنوان درس نظری باقی مانده داشته باشد، می تواند با تأیید گروه آموزشی ذی ربط دروس را بعد از دوره تابستانی، به صورت معرفی به استاد و از طریق پیشخوان خدمت سامانه گلستان اخذ نماید که این دروس می بایست در نیمسال 4021 و با وضعیت « معرفی به استاد بدون سنوات » ثبت شوند و مطابق تقویم آموزشی تا 31 شهریور به عنوان دانش آموخته به اداره کل آموزش و پرورش محل خدمت دانشجو، معرفی شوند.
10- پردیس ها و واحدهای تابعه مجاز به ارائه دروس نظری، نظری-عملی، عملی و آزمایشگاهی در این دوره تابستانی هستند، ولی ارائه دروس «کارورزی و پروژه (کارنمای معلمی) » در دوره تابستانی، مجاز نیست. تذکر: در مواردی که دانشجو معلمی صرفا با ارائه 2 واحد درس «پروژه یا کارنمای معلمی»؛ در تابستان دانش آموخته میشود، با تصویب «شورای آموزشی استان»، ارائه درس مذکور مجاز است.
11- حضور دانشجو معلم در تمام جلسات درس الزامی است و چنانچه دانشجو در جلسات درس و یا امتحانات پایانی غیبت داشته باشد مطابق قوانین و آئین نامه آموزشی عمل خواهد شد. تصمیم گیری شورای آموزشی در خصوص ثبت غیبت های موجه/ غیرموجه، می بایست حداکثر 3 روز قبل از شروع امتحانات برای غیبت های کلاسی و 5 روز پس از امتحانات باشد.
زمان انتخاب واحد دانشجویان: 26 الی 28 تیر ماه 1402
نکات مهم:
الف -اخذ دروس با تداخل زمانی کلاس به هیچ وجه حتی برای دانشجویانی که دانش آموخته خواهند شد، امکان پذیر نمی باشد.
ب: اعلام به موقع نمرات توسط استادان جهت دانش آموختگی دانشجو معلمان و معرفی آنان به ادارات کل آموزش و پرورش (ارسال فرم 7) برای شروع به کار و صدور حکم تا 30/06/1402، ضروری و مورد تاکید است.